Kurum Standartları Bilgilendirme Toplantısı
Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğünce Kurum Standartlarının yaygınlaştırılması amacıyla uygulamaya konulan MEBBİS veri tabanı üzerindeki Kurum Standartları Modülü bilgilendirme toplantısı yapıldı.İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Ahmet KUTLU ve FATİH Projesi Eğitmeni Ramazan DURMUŞ ilçemizdeki Temel Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı tüm kurum müdürleri ile bilgilendirme toplantısı yaptı.
Temel Eğitim Genel Müdürü Sayın Funda KOCABIYIK´ın Kurum Standartlarının yaygınlaştırılması konusunda yayımladığı mesajı;
Değerli Eğitim Çalışanları,Veliler ve Öğrenciler;
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü olarak 43 500 okulda eğitim gören 11 milyonun üzerindeki öğrenciye eğitim hizmetlerini en iyi şekilde sunmak üzere çalışmaya devam etmekteyiz.
Eğitimde niteliği yükseltmek adına yaptığımız çalışmalar esnasında arz ve talep dengesini en iyi şekilde kurarak öncelikleri tespit etmek ve sınırlı olan kaynakları ihtiyaç arz eden kurumlara yönlendirmek görevlerimiz arasındadır.
Bu amaçla Genel Müdürlüğümüz tarafından Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Standartları Sistemi geliştirilmiştir. Bu sistem ile okullarda sunulan eğitim hizmetlerinin niteliğinin ölçülmesi, değerlendirilmesi ve sonuçların iyileştirici çalışmalarda kullanılması amaçlanmıştır.
Oluşturulan sistemin okullarda eğitim niteliğini yükseltmenin yanısıra;
·Mevcut eğitim hizmetlerine asgari standart sunması,
·Okul gelişimini her yıl kanıt tabanlı olarak izlemesi,
·Okulların güçlü ve zayıfyönlerini ortaya koyması,
·Okul gelişim planlarına veri sunması ve okullara yol haritası olması,
·Merkezi planlamada kaynakları etkili şekilde yönetmesi,
·İhtiyaç önceliği olan bölgeleri ve kurumları tespit etmesi,
·Bölgesel düzeyde uygun politikaların geliştirilmesine kaynak sunması,
·Hizmetiçi eğitimlerin planlanmasında öncelikleri belirlemesi
gibi amaçlarlada kullanılabilmesi planlanmıştır.
Aynı zamanda öz değerlendirme özelliği de taşıyan sistem ile temelde okullar arası farklılıklarının giderilmesi de amaçlanmaktadır. Okullarda çocuklarımıza sunulan eğitim hizmetlerinin niteliğinin doğru bir şekilde değerlendirilebilmesi için okul yöneticilerin, öğretmenlerin, velilerin ve çocukların sistemi kullanarak görüşlerini içtenlikle ve doğru olarak yansıtmaları sistemin amacına ulaşması bakımından önemlidir. Böylece amacına uygun işleyen bir sistem dinamik, sürdürülebilir ve geliştirilebilir bir yapıya kavuşacaktır.
Kurumlarda eğitim niteliğinin geliştirilmesi ancak sistemin tüm paydaşlarının özverili çalışması ile mümkün olacaktır.